Jak nie dać się nabrać na zgniłego śledzia?
#FAKENEWS #CYBERBEZPIECZEŃSTWO #WYDARZENIA Autorzy dezinformacji używają wielu technik by wprowadzić nas w błąd. Dlatego warto być świadomym odbiorcą. Dzisiaj dowiecie się jak nie dać się nabrać
#FAKENEWS #CYBERBEZPIECZEŃSTWO #WYDARZENIA Autorzy dezinformacji używają wielu technik by wprowadzić nas w błąd. Dlatego warto być świadomym odbiorcą. Dzisiaj dowiecie się jak nie dać się nabrać
18.03.2023 : OODCINEK 73 #FAKENEWS #CYBERBEZPIECZEŃSTWO #KONFERENCJE Data emisji: 30.03.2023 Audycja: Pokolenie Jutra, Radio Kielce, 19:00 Prowadzący: Jarek Samograjek, Edward Krzywonos Czas trwania: 32:14 min.
#FAKENEWS #CYBERBEZPIECZEŃSTWO #WYDARZENIA Why do we use it?It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a
Zapraszamy na ostatni odcinek z cyklu „W cyfrowym świecie”. Dzisiaj powiemy o seniorach w wirtualnej rzeczywistości. Z seniorkami porozmawiamy o korzyściach dla osób starszych wypływających z umiejętnego posługiwania się narzędziem, jakim jest Internet. Poruszymy również takie zagadnienia jak: bezpieczeństwo w sieci, dezinformacja, misinformacja, jak stworzyć bezpieczne hasło czy zabezpieczyć swoje konto. Gościmy: Janinę Paras – prezes Uniwersytetu Trzeciego Wieku „Aktywni” i Teresę Dunajską – ambasadorkę „Głosu Seniora”. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
W tym odcinku „Pokolenia jutra” powiemy o relacjach muzyki i fizyki. Jak strojono instrumenty w przeszłości i jak kompozytorzy dostosowywali się do możliwości dawnych instrumentów? Czym są alikwoty i dlaczego elektroniczne instrumenty nie brzmią tak dobrze jak akustyczne? Czy chorał gregoriański umożliwia bezpośredni kontakt z Bogiem? Dlaczego naukowcy w szwajcarskim CERN często są jednocześnie zawodowymi muzykami? Naszym gościem będzie dr Hubert Niewiadomski naukowiec współpracujący z CERN, przedsiębiorca i muzyk. Rozmowę prowadzi Magdalena Galas-Klusek. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" poznamy etyczne problemy związane z używaniem chwytów erystycznych i dowiemy się od czego zależy wartość moralna erystyki. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Dziś powiemy o dzieciach w wirtualnej rzeczywistości. Poruszymy temat higieny cyfrowej, dezinformacji i tego jak krytycznie podchodzić do treści w Internecie. Co dzieciaki najczęściej oglądają w Internecie, z jakich aplikacji korzystają? Czy mają ograniczenia czasowe w korzystaniu z Internetu? O tym porozmawiamy z uczniami Szkoły Podstawowej nr 1 w Końskich i psycholog Ewą Pancer-Głowacką. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
W tym tygodniu obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Przeciwdziałania Przemocy Wobec Dzieci, budynki użyteczności publicznej podświetlono na czerwono, żeby zwrócić uwagę na ten problem. Chociaż kampania Dzieciństwo bez przemocy się zakończyła to problem przemocy nie zniknął według „Barometru postaw wobec krzywdzenia dzieci w Polsce 2024“, badania przeprowadzonego przez Ipsos Polska i Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, w ostatnim roku co piąty Polak był świadkiem stosowania kar fizycznych wobec dziecka. Aż 28 proc. z tych osób w żaden sposób na tę przemoc nie zareagowało. Co więcej, jeden na trzech dorosłych obywateli naszego kraju dopuszcza stosowanie przemocy fizycznej wobec dzieci, a co piąty uważa, że kary fizyczne są dobrym narzędziem wychowawczym i są skuteczniejsze od rozmów. Te wyniki pokazują, że wiele jest jeszcze do zrobienia i mimo spadku liczby osób popierających przemoc wobec dzieci na przestrzeni ostatnich 20 lat, nadal potrzebna jest zmiana świadomości w polskim społeczeństwie. Dziś porozmawiamy z przedstawicielami fundacji „Pestka” z Kielc (Anna Mikołajczyk, prezes fundacji „Pestka”, Dawid Dziarmaga, psycholog z Fundacji „Pestka”.) która wspiera osoby doświadczające przemocy – będzie o aplikacji, dzięki której dzieci mogą zgłaszać akty przemocy, a także o asystencie osoby pokrzywdzonej. Rozmowę prowadzi Magdalena Galas-Klusek. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, jak wybrać odpowiednią taktyke obrony przed erystycznym atakiem. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Jakie zagrożenie i problemy występują w cyfrowym świecie, jak świadomie korzystać z Internetu? Jak można reagować na zagrożenia. Czym jest sharenting i jak najlepiej chronić swoje dzieci w cyberprzestrzeni. Jak zgłosić próbę oszustwa? Gościem będzie Małgorzata Perkowska- Kiepas – Oficer Prasowy z Komendy Miejskiej Policji w Kielcach. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
Czym jest dysleksja i jak się objawia? Jak na nią wpływają ekrany smartfonów czy tabletów? Kto jest szczególnie narażony na dysleksję, dysortografię czy dysgrafię? Naszym gościem jest profesor Ewa Boksa z Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Rozmowę prowadzi Magdalena Galas-Klusek. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, dlaczego warto wyznaczać cele, jakie chcemy osiągnąć w trakcie dyskusji oraz poznamy niekonfrontacyjne taktyki obrony przed erystycznymi atakami. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
W tym odcinku cyklu „W cyfrowym świecie” powiemy do czego służy mObywatel, po co zastrzegać numer PESEL, czym jest phishing i jak socjotechniki pozwalają oszustom pozyskać nasze dane? Zapraszamy do rozmowy z ekspertem, wiceministrem cyfryzacji Pawłem Olszewskim >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<