12.09.2023
: Odcinek 26

Jak aplikacje i urządzenia mierzące postępy mają nam służyć do samodoskonalenia się?

2023-09-12_Pokolenie-jutra

Data emisji:

Audycja:

Prowadzący:

Czas trwania:

Słuchaj także:

12.09.2023
Pokolenie Jutra
Magdalena Galas-Klusek, dr Anna Kalinowska-Balcerzak
9:55 min.
Apple

Data emisji:

12.09.2023

Audycja:

Pokolenie Jutra

Prowadzący:

Magdalena Galas-Klusek, dr Anna Kalinowska-Balcerzak

Czas trwania:

9:55 min.

Słuchaj także:

Bądź najlepszą wersją siebie! – codziennie bombardują nas przekazy z każdej strony. Czy jednak cena wyśrubowanych oczekiwań co do ciała, osiągnięć i stylu życia nie będzie za wysoka dla młodych ludzi, którzy staną się przesadnie „wyregulowanymi” dorosłymi? W jaki sposób technologia ma wspierać ich rozwój, a nie wprowadzać w kompleksy? Czy nie staliśmy się dobrowolnymi zakładnikami urządzeń i aplikacji, które mierzą, przypominają i cały czas nas obserwują? To podstawowe pytania, przed którymi stoją nauczyciele, pedagodzy i edukatorzy w obliczu post pandemicznej codzienności, gdzie technologia na stałe zagościła w życiu nas wszystkich, z jednej strony monitorując parametry życia, z drugiej zachęcając do doskonałości. Odpowiedzi na te pytania poszukują młodzi ludzie, którzy coraz częściej status społeczny czy poczucie własnej wartości definiują poprzez osiągnięcia i zasoby w świecie online. Podczas tego odcinka zastanowimy się, w jaki sposób wypracowywać i przekazywać młodzieży dobre wzorce, które przeciwdziałają cyfrowemu wypaleniu, które prędzej czy później im grozi oraz jak efektywnie korzystać z metod tzw. technologii siebie, możliwych do praktykowania zarówno offline, jak i online. Zapraszamy. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
UDOSTĘPNIJ!
Polecane
#Literatura#wiedza#Wikipedia

Czy Albert Einstein jest autorem wszystkich słynnych cytatów?

Czy Wikiskrybowie poprawiają błędy, przepisując pierwsze polskie teksty, choćby „Kazania świętokrzyskie”? Czy wszystkie słynne cytaty w Internecie są autorstwa Alberta Einsteina? Między innymi o tym porozmawiamy z wikipedystką Jolantą Drzewakowską koordynatorką ds. komunikacji Wikimedia Polska.

Zapraszamy.

>>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<

06:0101.12.2023
#dialog#erystyka#fortele#konflikt

Erystyka – jak wygrać każdy spór?
Odcinek 6. Sztuka argumentacji: kontrprzykłady

W dzisiejszym odcinku poznamy kilka chwytów erystycznych jak parafraza, czyli zamiana sensu wypowiedzi oponenta przez nadanie jej ogólnego znaczenia i obalenie jakimś kontrprzykładem, uogólnienie, które polega na zamianie kwantyfikatora w wypowiedzi rozmówcy np. z „niektórzy” na „wszyscy” i kontrprzykład polegający na podawaniu wyjątku od domyślnego uogólnienia, które przypisuje się rozmówcy.

Zapraszamy.

Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ

>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<

5:4501.12.2023
#edukacjamedialna#wiedza#Wikipedia

Kim są wikiskrybowie?

Czy wiecie, że wikisłownik w języku polskim ma najwięcej haseł na świecie? W „Pokoleniu jutra” powiemy kim są wikiskrybowie i gdzie znajdziemy dostępne za darmo klasyki literatury?

Naszym gościem jest Jolanta Drzewakowska koordynatorka komunikacji w Wikimedia Polska.

Zapraszamy.

>>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<

9:0024.11.2023