Od kilku miesięcy chatGPT jest tematem licznych rozmów. Zarówno eksperci, jak i laicy dzielą się swoimi przemyśleniami oraz obawami na temat dynamicznego rozwoju nowej technologii. Jedni straszą, że zabierze pracę, a inni wręcz przeciwnie, zapewniają, że będzie pracować za nas. Niektórzy nauczyciele i dydaktycy na uczelniach biją na alarm: skończył się czas zadań domowych, bo zamiast uczniów i studentów rozwiąże je chatGPT.
Czy aby na pewno powinniśmy czuć niepokój wobec wpływu sztucznej inteligencji na edukację? To jedno z pytań, na które odpowiedź spróbujemy uzyskać podczas kolejnego zorganizowanego przez Centrum Edukacji Medialnej bezpłatnego webinarium #MEDIAchallenge: potencjał sztucznej inteligencji a horyzonty edukacji. Spotkanie zaplanowane jest na 19 czerwca 2023 roku.
Specjalnymi gośćmi wydarzenia będą: prof. ALK dr hab. Aleksandra Przegalińska-Skierkowska, filozofka, badaczka rozwoju nowych technologii, absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku oraz dr Bartłomiej Balcerzak, przewodniczący rady Fundacji BITECH Think Tank, doktor informatyki i ekspert od uczenia maszynowego.
W trakcie webinaru, który dedykowany jest nauczycielom, zaproszeni goście rozwieją wątpliwości pedagogów związane z edukacją w dobie sztucznej inteligencji. Podczas spotkania omówimy różne aspekty tego zjawiska, takie jak jej wpływ na proces uczenia się, etyczne i moralne dylematy związane z używaniem chatbotów oraz strategie, które nauczyciele mogą zastosować, aby efektywnie zarządzać tymi narzędziami w swoich klasach.
– Sztuczna inteligencja w edukacji niesie ze sobą zarówno niezwykłe szanse, jak i istotne zagrożenia. Klucz do sukcesu leży w odpowiednim wykorzystaniu tego potencjału. Ważne jest, aby wspomagać i wzbogacać procesy edukacyjne, zachowując równocześnie niezastąpioną rolę nauczycieli i opiekunów młodych umysłów – mówi dr Paulina Prędotka, dyrektor Centrum Edukacji Medialnej.
Aby wziąć udział w spotkaniu z cyklu #MEDIAchallenge, wystarczy zarejestrować się na stronie: www.cempolska.pl/konferencje. Zainteresowane osoby mogą otrzymać zaświadczenie uczestnictwie w webinarium.