Konferencje organizowane przez CEM
Witaj na stronie konferencji
To miejsce poświęcamy wydarzeniom organizowanym przez Centrum. Zapisz się na nadchodzące spotkania lub obejrzyj archiwalne.



Media, technologie kontra zmysły i ciało? A może istnieje połączenie, może są punkty styczne? W jaki sposób biomedia mogą usprawnić komunikowanie się człowieka ze światem?
Biomedia, czyli technologie zastępujące zmysły i zagnieżdżające się wewnątrz naszych ciał to przyszłość technologii cyfrowych i komunikacji społecznej. Dzięki protezom zmysłów i bezpośredniej komunikacji z mózgiem będzie można udrożnić i usprawnić nasze sposoby komunikowania się ze światem i otworzyć się na zupełnie nowe doznania.
Jakie są niebezpieczeństwa i cena, którą przyjdzie nam za to zapłacić? Maszyny medialne nie będą dostępne dla wszystkich i nie będą pracowały wyłącznie dla pożytku tych, którzy zdecydują się na korzystanie z nich.
BIO PRELEGENTÓW
DR HAB. PIOTR CELIŃSKI, PROF. UMCS
medioznawca, pracuje w Katedrze Teorii Mediów UMCS w Lublinie. Zajmuje się nowymi mediami, Internetem, kulturą cyfrową, komunikacją społeczną, kulturą wizualną i popularną. Współzałożyciel i członek zarządu Fundacji ,,Instytut Kultury Cyfrowej”, współtwórca wydarzeń kulturalnych, wystaw i działań edukacyjnych (Mindware; EPCC), w latach 2015-18 zastępca dyrektora Centrum Badań Gier Wideo UMCS.
BEATA FRANKIEWICZ
specjalistka ds. budowania świadomości cyberbezpieczeństwa w Państwowym Instytucie Badawczym NASK. Od lat zachęca i przekonuje tych nieprzekonanych do bezpiecznego korzystania z nowych technologii. Pomysłodawczyni i realizatorka wielu projektów i inicjatyw edukacyjnych z zakresu podnoszenia kompetencji cyfrowych realizowanych przez Stowarzyszenie KLANZA Oddział w Poznaniu, w którym była prezeską w latach 2015-2021.

Dr hab. Agnieszka Iwanicka
– pedagog i medioznawczyni, pracownik badawczo-dydaktyczny Zakładu Edukacji Medialnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka publikacji dotyczących funkcjonowania dzieci i młodzieży w cyfrowym świecie. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół edukacji medialnej, wykorzystywania narzędzi cyfrowych w edukacji oraz kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży. Oprócz rozważań teoretycznych prowadzi szkolenia i warsztaty związane z edukacją medialną zarówno dla dzieci, młodzieży, jak i osób dorosłych (nauczycieli, rodziców). Uczestniczka projektów badawczych – krajowych i zagranicznych, członkini Rady Programowej Uniwersytetu III Wieku w Tarnowie Podgórnym i trzykrotna laureatka Listy 100 osób wyróżnionych za działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce (rok 2020 i 2021).
Patronat
LInk do pokoju webinarowego –>
Zachęcamy do wzięcia udziału w konferencji. 21.02.2023 o 16.30 zaczynamy. Korzystając z tego linku wejdziesz do pokoju webinarowego –> https://teams.microsoft.com/l/meetup-join
Potwierdź chęć udziału w wydarzeniu
Masz pytanie o konferencję?
biuro@cempolska.pl
+48 509 661 131
Masz pytanie o konferencję?
biuro@cempolska.pl
+48 509 661 131



Nowy rok szkolny to nowe wyzwania technologiczne zarówno dla uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Nie sposób zaprzeczyć, że żyjemy już w hybrydowym świecie, a cyfrowe formy pracy i współpracy to obszary, w które należy poczynić największe edukacyjne inwestycje. Dzieci, młodzież i dorośli coraz częściej są zagubieni w gąszczu wizerunków swoich, znajomych i obcych w mediach społecznościowych. O manipulację i nieprawdę teraz łatwiej niż kiedykolwiek! Jak się w tym nie pogubić?
Bądź najlepszą wersją siebie! – codziennie bombardują nas przekazy z każdej strony. Czy jednak cena wyśrubowanych oczekiwań co do ciała, osiągnięć i stylu życia nie będzie za wysoka dla młodych ludzi, którzy staną się przesadnie ,,wyregulowanymi” dorosłymi? W jaki sposób technologia ma wspierać ich rozwój, a nie wprowadzać w kompleksy?
Życie rozgrywające się na ekranach urządzeń upośledza zdolności poznawcze, komunikacyjne i relacyjne młodzieży, dlatego w roku szkolnym 2023/2024 warto wprowadzić podział na budowanie nawyków online i offline, które pomogą uczniom zapanować nad cyfrowym chaosem, w jaki zostali porwani.
BIO PRELEGENTÓW
Dr Anna Kalinowska-Balcerzak
CEO BITECH ThinkTank. Kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych, badaczka społeczno-kulturowa. Posiada około 12-letnie doświadczenie badawcze w obszarach kultury cyfrowej i polityk kulturalnych, również w projektowaniu autorskich badań użytkowników. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z tożsamością użytkownika, socjologią sieci oraz digital trends. Jest autorką książki ,,CYFROWA TOŻSAMOŚĆ. Jak rozgryźć technologie, które co dzień praktykujemy na sobie?”, która została uznana na rynku polskim za uzupełnienie luki o refleksji nad wpływem współczesnych technologii na samoświadomość ich użytkowników.
BEATA FRANKIEWICZ
specjalistka ds. budowania świadomości cyberbezpieczeństwa w Państwowym Instytucie Badawczym NASK. Od lat zachęca i przekonuje tych nieprzekonanych do bezpiecznego korzystania z nowych technologii. Pomysłodawczyni i realizatorka wielu projektów i inicjatyw edukacyjnych z zakresu podnoszenia kompetencji cyfrowych realizowanych przez Stowarzyszenie KLANZA Oddział w Poznaniu, w którym była prezeską w latach 2015-2021.

Dr hab. Agnieszka Iwanicka
– pedagog i medioznawczyni, pracownik badawczo-dydaktyczny Zakładu Edukacji Medialnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka publikacji dotyczących funkcjonowania dzieci i młodzieży w cyfrowym świecie. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół edukacji medialnej, wykorzystywania narzędzi cyfrowych w edukacji oraz kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży. Oprócz rozważań teoretycznych prowadzi szkolenia i warsztaty związane z edukacją medialną zarówno dla dzieci, młodzieży, jak i osób dorosłych (nauczycieli, rodziców). Uczestniczka projektów badawczych – krajowych i zagranicznych, członkini Rady Programowej Uniwersytetu III Wieku w Tarnowie Podgórnym i trzykrotna laureatka Listy 100 osób wyróżnionych za działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce (rok 2020 i 2021).
Patronat
LInk do pokoju webinarowego –>
Zachęcamy do wzięcia udziału w konferencji. 21.02.2023 o 16.30 zaczynamy. Korzystając z tego linku wejdziesz do pokoju webinarowego –> https://teams.microsoft.com/l/meetup-join
Potwierdź chęć udziału w wydarzeniu
Masz pytanie o konferencję?
biuro@cempolska.pl
+48 509 661 131
Masz pytanie o konferencję?
biuro@cempolska.pl
+48 509 661 131
Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: słoneczne i (cyber)bezpieczne wakacje
Co jakiś czas w mediach pojawiają się ostrzeżenia przed przestępcami działającymi w sieci. Najczęściej wtedy myślimy, że to nas nie dotyczy. Oby tak było, ale zdecydowanie lepiej jest się odpowiednio zabezpieczyć. O tym, w jaki sposób to zrobić dowiecie się z najnowszego webinaru #MEDIAchallenge: słoneczne i (cyber)bezpieczne wakacje. Zaprosiliśmy dwie ekspertki: Annę Kwaśnik i Beatę […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: potencjał sztucznej inteligencji a horyzonty edukacji
Nie ustają dyskusje na temat zagrożeń, jakie niesie sztuczna inteligencja w naszym życiu, ale też w edukacji. Najczęściej jest to wizja uczniów czy studentów, za których prace pisze np. ChatGPT. Zaprosiliśmy do naszego webinaru „#MEDIAchallenge: potencjał sztucznej inteligencji a horyzonty edukacji” dwóch ekspertów: prof. ALK dr hab. Aleksandrę Przegalińską-Skierkowską oraz dr Bartłomieja Balcerzaka, by zapytać […]
Czytaj więcej >#CYFROWErozmowy. Podsumowanie sesji eksperckiej o sztucznej inteligencji
Czym jest sztuczna inteligencja? Czy stanowi zagrożenie? To główne tematy poruszane na zorganizowanej przez Centrum Edukacji Medialnej w Kielcach oraz Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJK, sesji eksperckiej #CYFROWErozmowy: sztuczna inteligencja – szansa czy utopia? Przed rozpoczęciem sesji odbyła się uroczystość podpisania porozumienia o współpracy, wymianie doświadczeń i wspólnych projektach pomiędzy Centrum Edukacji Medialnej […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: edukacja seniorów w erze cyfrowej
Wykluczenie cyfrowe dotyka około 3.8 mln Polaków, z czego zdecydowana większość (3.6 mln) to osoby w wieku 47-74 lat – wynika z raportu Fiberhost (2022). Na szczęście problem dotykający seniorów jest zauważony i wiele osób, jak również instytucji próbuje go rozwiązać. Jedną z takich osób jest dr hab. inż. Łukasz Tomczyk, który był gościem naszego […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: cyfrowa rzeczywistość a edukacja medialna w rodzinie
Kilka lat temu brytyjski The Telegraph opublikował wyniki badań naukowców, z których wynikało, że nasz mózg codziennie odbiera aż 34 gigabajty różnych informacji. Podobną, chociaż pewnie odrobinę mniejszą dawkę informacji otrzymują codziennie, nieukształtowane jeszcze umysły dzieci i młodzieży. Wszystkie te dane wpływają na rozwój młodego człowieka, dlatego szczególnie nam dorosłym powinno zależeć, aby ten proces […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: praktycznie o fact-checkingu
W dzisiejszych czasach, kiedy informacje rozprzestrzeniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a fałszywe wiadomości mogą wprowadzać w błąd miliony ludzi, fact-checking staje się kluczowym narzędziem w walce o prawdę. Podczas naszego najnowszego webinaru, eksperci omówili znaczenie oraz proste sposoby weryfikacji informacji, które każdy z nas może zastosować. Już na wstępie dr Anna Kalinowska-Balcerzak oraz dr […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: pandemia (dez)informacji w dobie social mediów
Internet to nie tylko samo dobro. Wraz z jego rozwojem i pojawieniem się mediów społecznościowych stał się doskonałym medium do rozpowszechniania dezinformacji. Badania pokazują, że zmanipulowane informacje rozchodzą się 6 razy szybciej niż te prawdziwe. Docierają też do większego grona odbiorców niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Gościem Centrum Edukacji Medialnej podczas webinarium […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: cyberhigiena a rozwój nowych technologii
Czym jest cyfrowy stres? Jak działa na nasze życie, ale przede wszystkim naszych dzieci? Jak go uniknąć albo mu przeciwdziałać? Tym zagadnieniom zostało poświęcone spotkanie online z ekspertkami od stresu cyfrowego i higieny cyfrowej – Martą Błońską i Magdaleną Bigaj. Rozpoczęliśmy od rzeczy, która dotyczy nas wszystkich, bez względu na wiek, płeć czy miejsce zamieszkania. […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: młode pokolenie a wyzwania infosfery
Czym jest fake news i jak się przed nim bronić? Czy można ustrzec się przed cyfrową przemocą? Dlaczego popularne wśród młodzieży internetowe wyzwania to niebezpieczna forma zabawy? To tylko niektóre tematy, które zostały poruszone podczas webinaru #MEDIAchallenge – młode pokolenie a wyzwania infosfery, zorganizowanego przez Centrum Edukacji Medialnej w dniu 13 grudnia. Cyberbezpieczeństwo to niezwykle […]
Czytaj więcej >Dr Anna Kalinowska-Balcerzak
CEO BITECH ThinkTank. Kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych, badaczka społeczno-kulturowa. Posiada około 12-letnie doświadczenie badawcze w obszarach kultury cyfrowej i polityk kulturalnych, również w projektowaniu autorskich badań użytkowników. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z tożsamością użytkownika, socjologią sieci oraz digital trends. Jest autorką książki ,,CYFROWA TOŻSAMOŚĆ. Jak rozgryźć technologie, które co dzień praktykujemy na sobie?”, która została uznana na rynku polskim za uzupełnienie luki o refleksji nad wpływem współczesnych technologii na samoświadomość ich użytkowników
Dr Bartłomiej Balcerzak
przewodniczący rady Fundacji na rzecz nauki BITECH Think Tank. Doktor informatyki i ekspert z zakresu uczenia maszynowego, dezinformacji w kontekście nowych technologii. Autor publikacji poświęconych interakcjom pomiędzy naukami technicznymi oraz społecznymi. Związany z Uniwersytet Warszawski oraz Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych.

Dr Malwina Popiołek
Doktor nauk społecznych, zatrudniona w Instytucie Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autorka książki „Czy można żyć bez Facebooka? Rola serwisów społecznościowych w sieciowym społeczeństwie informacyjnym”. W latach 2021-2022 przebywała na stażu naukowym w Utica University w Stanach Zjednoczonych, gdzie zajmowała się m.in. badaniem postrzegania różnych naruszeń prywatności w internecie. Jej zainteresowania badawcze dotyczą przede wszystkim roli nowych mediów w społeczeństwie informacyjnym.
LInk do pokoju webinarowego -->
Zachęcamy do wzięcia udziału w konferencji. 21.02.2023 o 16.30 zaczynamy. Korzystając z tego linku wejdziesz do pokoju webinarowego --> https://teams.microsoft.com/l/meetup-join
Masz pytanie o konferencję?
biuro@cempolska.pl
+48 509 661 131