ERYSTYKA - JAK WYGRAĆ KAŻDY SPÓR?
Wybierz cykl:
Taktyki reakcji na ataki personalne
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, jak stosowany jest i do czego służy w dyskusji tzw. chwyt wysokiego języka. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Jak odpowiadać, gdy brakuje słów
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, jakie erystyczne fortele są wykorzystywane w dyskusji, gdy nie wie się, co odpowiedzieć na zadane pytanie. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Jak manipulować używając języka ekspertów?
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, jak stosowany jest i do czego służy w dyskusji tzw. chwyt wysokiego języka. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Fortel: wyprowadzanie prawdy z fałszu
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrac każdy spór?" dowiemy się, jak mylne przekonanie rozmówcy możemy wykorzystać do obrony prawdziwej tezy. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Odkrywanie prawdy przez analogię
W tym odcinku dowiemy się, w jakim celu wykorzystywać prosylogizmy i jak służą one dialektyce, czyli sztuce poszukiwania prawdy w dialogu. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Obalanie twierdzeń rozmówcy
W dzisiejszym odcinku dowiemy się, czym jest metoda elenktyczna i w jakim celu może być stosowana w trakcie dyskusji. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Jak pytać, żeby osiągnąć cel?
W dzisiejszym odcinku dowiemy się, czym są i do czego służą prosylogizmy oraz, jak bronić się przed fałszywymi alternatywami, które mogą być nam stawiane w trakcie dyskusji. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Strategie konfrontacji i obrony w dyskusji
W dzisiejszym odcinku dowiemy się, jaką funkcję pełni zadawanie pytań w sporze i w jaki sposób bronić się przed pytaniami, w których zawarta jest krzywdząca dla nas teza. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Wieloznaczność bez podstępu
W dzisiejszym odcinku dowiemy się, że synonimy nie służą tylko do wprowadzenia odbiorcy w błąd, ale pomagają nam również przestrzegać zasad dobrego obyczaju językowego. Wymieniamy też kompetencje, jakie potrzebną są do opanowania sztuki synonimii. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Jak rozbroić erystyczne sztuczki?
W dzisiejszym odcinku poznacie 5 taktyk, jak odeprzeć erystyczne eufemizmy i obronić się przed synonimią w trakcie dyskusji.
Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ
>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<