27.04.2023
: 4

#MEDIAchallenge: praktycznie o fact-checkingu

013_MEDIAchallenge_środek

Data emisji:

Audycja:

Prowadzący:

Czas trwania:

Słuchaj także:

27.04.2023
#MEDIAchallenge
dr Paulina Prędotka, dr Anna Kalinowska-Balcerzak, dr Bartłomiej Balcerzak
1:28:35 min.
Apple

Data emisji:

27.04.2023

Audycja:

#MEDIAchallenge

Prowadzący:

dr Paulina Prędotka, dr Anna Kalinowska-Balcerzak, dr Bartłomiej Balcerzak

Czas trwania:

1:28:35 min.

Słuchaj także:

W dzisiejszych czasach, kiedy informacje rozprzestrzeniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a fałszywe wiadomości mogą wprowadzać w błąd miliony ludzi, fact-checking staje się kluczowym narzędziem w walce o prawdę. Podczas naszego najnowszego podcastu, eksperci omówili znaczenie oraz proste sposoby weryfikacji informacji, które każdy z nas może zastosować. Nasi prelegenci krótko przedstawili historię fact-checkingu internetowego, który ma już blisko 30 lat. Wspomnieli również o słynnych, w tym również polskich, tzw. urban legends, czyli opowieściach, które w różnych wersjach krążą po świecie i najczęściej są zlepkiem faktów i fikcji. Polskim przykładem jest warszawska legenda o „Czarnym Romanie”. W dalszej części zaprezentowali techniki stosowane przez autorów dezinformacji, podkreślając, że ich znajomość często ustrzeże nas przed przestępcami, którzy też oczywiście próbują manipulować swoimi ofiarami.Na koniec słuchacze poznali zasady fact-checkingu oraz kilka metod, którymi można zweryfikować docierające do nas informacje. Zobaczyli, jak w praktyce posługiwać się techniką zwaną „wyszukiwanie obrazu”, oraz, w jaki sposób korzystać z tzw. „Maszyny czasu”. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<< Prowadzenie: dr Paulina Prędotka – dyrektor Centrum Edukacji Medialnej
UDOSTĘPNIJ!
Polecane
#edukacja medialna#wiedza

Jak wygląda przyszłość przemysłu i czy roboty zastąpią ludzi?

Dzisiaj odwiedzimy Politechnikę Świętokrzyską i sprawdzimy jak wygląda tam dydaktyka. To jedna z niewielu uczelni, gdzie uczniowie mają laboratoria które przypominają prawdziwą fabrykę. W klasach są napędy hydrauliczne, pneumatyczne, roboty przemysłowe. Uczniowie dowiadują się jak programować roboty by rozpoznawały kształty i z taśmy wybierały konkretne elementy do produkcji.Jak wygląda przyszłość przemysłu, czy roboty zastąpią ludzi i będą wykonywać ciężką fizyczna pracę W jakich branżach wykorzystywana jest sztuczna inteligencja? Czy wiedzieliście, że nawet w automatycznych skrzyniach biegów czy układach hamulcowych jej elementy już dawno temu były na rynku? Gościem dr hab. Jakub Takosoglu, prof. PŚk, dziekan Wydziału Mechatroniki i budowy Maszyn Politechniki Świętokrzyskiej. Rozmowę prowadzi Magdalena Galas-Klusek. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<

10:3210.01.2025
#edukacja medialna#wiedza

Czy robot może być murarzem?

Może murować ściany budynków od rana do wieczora, sięga na wysokość 3 metrów i bez problemu mieści się w drzwiach – robot do murowania to najnowsza maszyna, która powstała na Politechnice Świętokrzyskiej i ma być odpowiedzią na brak chętnych do pracy na budowie. Gośćmi: Dr hab. Jakub Takosoglu, prof. PŚk, dziekan Wydziału Mechatroniki i budowy Maszyn Politechniki Świętokrzyskiej i Dr hab. inż. prof. Piotr Woś  Rozmowę prowadzi Magdalena Galas-Klusek. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<

12:2802.01.2025
#edukacja medialna#wiedza

Jak szybkie są najnowocześniejsze komputery?

W tym odcinku „Pokolenia jutra” powiemy o tym, jakie szanse daje nam sztuczna inteligencja, jakie nowe zawody mogą się pojawić na rynku pracy, jak szybkie są najnowocześniejsze superkomputery i jak one będą się rozwijać i wreszcie jakie wyzwania etyczne stoją przed nami w dobie rewolucji związanej z rozwojem AI. Gościmy dr Huberta Niewiadomskiego naukowca, przedsiębiorcę i muzyka. Rozmowę prowadzi Magdalena Galas-Klusek. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<

8:5920.12.2024