Wybierz cykl podcastów:
#Mediachallenge
Zobacz listę odcinkówErystyka
Zobacz listę odcinkówPokolenie jutra
Zobacz listę odcinkówW Cyfrowym Świecie
Zobacz listę odcinkówW Cyfrowym Świecie Odc. 1 Jak zwiedzić Luwr bez wychodzenia z domu?
Rozpoczynamy cykl audycji „W cyfrowym świecie” realizowanych wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji. Powiemy o pozytywnych stronach Internetu. Jak bez wychodzenia z domu załatwiać sprawy publiczne, organizować wakacje, czy wreszcie edukować? Naszym gościem będzie nauczyciel i dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Końskich. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
Erystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 36. Jak wykryć manipulacje autorytetem
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, w jaki sposób argument oparty na roli autorytetu jest wykorzystywany w trakcie dyskusji i dlaczego nie zawsze autorytetom warto ufać. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Erystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 35. Wiarygodność kontra manipulacja
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, czym jest argument odwołujący się do autorytetu i jak taki argument prawidłowo wykorzystać w trakcie dyskusji. >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Czy czatboty dopasowują się emocjonalnie do rozmówcy?
W „Pokoleniu jutra” powiemy o rozwoju mowy u dzieci i tym dlaczego nic nie zastąpi żywej rozmowy z opiekunem. W jakim wieku można dzieciom włączyć audiobooki? Będzie też o ciekawym projekcie badawczym, jak voiceboty czy czatboty dopasowują się emocjonalnie do rozmówcy. Naszym gościem jest profesor Ewa Boksa z UJK w Kielcach. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
Jak nowe technologie wpływają na dzieci?
Jak nowe technologie wpływają na dzieci, na rozwój ich mózgów? Czy bajka na komputerze zastąpi czytanie na głos przez rodzica? Co dzieje się z mową dzieci gdy zostawiamy je z wujkiem Gogle? O tym porozmawiamy z dr hab. Ewą Boksą logopedką i neurologopedką z Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
Erystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 34. Mądre odpowiedzi na niejasną krytykę
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, na czym polega atak sofizmatem ad hominem i jak skutecznie bronić się przed takim zabiegiem erystycznym w trakcie dyskusji. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Czym zajmują się detektoryści?
Kim są poszukiwacze skarbu? Dziś w podcaście "Pokolenie Jutra" porozmawiamy o detektorystach. Jakiego używają sprzętu, ile kosztuje i co ciekawego można znaleźć pod ziemią? Naszym gościem jest Radosław Nowek ze Stowarzyszenia Historycznego „Pasja”. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
Erystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 33. Strategie odpierania ataków
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, czym są argumenty ad personam i jak odpierać je w trakcie dyskusji. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Do czego przygotowują studia na kierunku mechatroniki?
Jak wyglądają studia w Niemczech? Czy są płatne? Jak żyje się studentom w Monachium? Co można robić po mechatronice? I czy można konstruować samochody w Polsce? W dzisiejszym odcinku gościmy Maximiliana Huiskensa, studenta mechatroniki. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
Erystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 32. Jak unikać błędów wnioskowania
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, na czym polegają błędy formalne w dyskusji i poznamy warunki wynikania logicznego, które pozwalają nam unikać wyciągania nieprawdziwych wniosków z dostępnych nam przesłanek. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<