Wybierz cykl podcastów:
#Mediachallenge
Zobacz listę odcinkówErystyka
Zobacz listę odcinkówPokolenie jutra
Zobacz listę odcinkówW Cyfrowym Świecie
Zobacz listę odcinkówErystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 27. Jak manipulować używając języka ekspertów?
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrać każdy spór?" dowiemy się, jak stosowany jest i do czego służy w dyskusji tzw. chwyt wysokiego języka. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Co sportowe maski mają wspólnego z kamizelką kuloodporną?
Dziś o nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych w sporcie. Co sportowe maski mają wspólnego z kamizelką kuloodporną, który sport jest najbardziej kontuzjogenny jeśli chodzi o twarz i czy maska kieleckiego producenta chroniła twarz K.Mbappe podczas Euro2024? >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
Erystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 26. Fortel: wyprowadzanie prawdy z fałszu
W tym odcinku cyklu „Erystyka - jak wygrac każdy spór?" dowiemy się, jak mylne przekonanie rozmówcy możemy wykorzystać do obrony prawdziwej tezy. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Erystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 25. Odkrywanie prawdy przez analogię
W tym odcinku dowiemy się, w jakim celu wykorzystywać prosylogizmy i jak służą one dialektyce, czyli sztuce poszukiwania prawdy w dialogu. Zapraszamy. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Najdziwniejsze zlecenia inżyniera biomedycznego
Jak zrekonstruować dziób ptaka egzotycznego, jak zmieścić żyrafę do tomografu i zaprojektować wózek inwalidzki dla skunksa - najdziwniejsze zlecenia inżyniera biomedycznego z Kielc - Mateusza Pawlika z Cabiomede. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
Erystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 24. Obalanie twierdzeń rozmówcy
W dzisiejszym odcinku dowiemy się, czym jest metoda elenktyczna i w jakim celu może być stosowana w trakcie dyskusji. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Sztuczna inteligencja w diagnostyce zwierząt
Dzisiaj powiemy o tym, czy sztuczna inteligencja pomoże nam zrozumieć i odczytać mowę zwierząt, jak lepiej diagnozować jamniki i koty z wykorzystaniem AI. Gościmy Mateusza Pawlika z Cabiomede - doktoranta Politechniki Śląskiej i praktyka, producenta implantów i protez dla zwierząt. >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
Erystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 23. Jak pytać, żeby osiągnąć cel?
W dzisiejszym odcinku dowiemy się, czym są i do czego służą prosylogizmy oraz, jak bronić się przed fałszywymi alternatywami, które mogą być nam stawiane w trakcie dyskusji. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<
Jak nowa technologia wykorzystywana jest w leczeniu zwierząt?
Dzisiaj rozpoczynamy nowy cykl: zajrzymy do świata technologii w weterynarii. Sprawdzimy, jak rozwija się branża związana z leczeniem zwierząt, czy dotarły tam roboty do operacji czy inne techniczne nowinki znane już w medycynie ludzi. Nie zabraknie też trudnych pytań o sens leczenia zwierząt i jak w tym całym świecie zabiegów, protez i chorób odnajduje się kundelek? Naszym gościem będzie producent nowoczesnych protez, modeli chirurgicznych zwierząt, ale i naukowiec – Mateusz Pawlik z Cabiomede >>> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<<
Erystyka – jak wygrać każdy spór? Odcinek 22. Strategie konfrontacji i obrony w dyskusji
W dzisiejszym odcinku dowiemy się, jaką funkcję pełni zadawanie pytań w sporze i w jaki sposób bronić się przed pytaniami, w których zawarta jest krzywdząca dla nas teza. Opracowanie tekstów: dr hab. Jan Franciszek Jacko, prof. UJ >> Cykle naszych podcastów można wykorzystać w programie edukacji medialnej w szkole <<