Konferencje organizowane przez CEM
Witaj na stronie konferencji
To miejsce poświęcamy wydarzeniom organizowanym przez Centrum. Zapisz się na nadchodzące spotkania lub obejrzyj archiwalne.
Rozpoczęła się ogólnopolska kampania edukacyjna #FakeNoMore
W środę 29 listopada 2023 roku ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna #FakeNoMore zorganizowana przez Centrum Edukacji Medialnej oraz NASK – Państwowy Instytut Badawczy. W pierwszych z serii 32 webinariów uczestniczyła młodzież szkół podstawowych i średnich z całej Polski. Celem kampanii jest podniesienie świadomości młodzieży na temat dezinformacji i ochrony prywatności, będące coraz większym problemem współczesnego świata. […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru -#MEDIAchallenge: przemoc językowa, jak sobie z nią radzić?
Blisko tysiąc osób uczestniczyło na żywo w naszym webinarium na temat przemocy językowej. To rekord, bo też temat przemocy językowej, jaki poruszyliśmy, jest niestety wszechobecny w naszym codziennym życiu. Do udziału w spotkaniu zaprosiliśmy dra hab. Marka Kochana, profesora Uniwersytetu SWPS, językoznawcę, który od kilku lat prowadzi badania na temat przemocy w języku, hejtu, mowy […]
Czytaj więcej >Podsumowanie sesji eksperckiej -#CYFROWErozmowy: weryfikacja w dobie (dez)informacji
Fake newsy, manipulacje, teorie spiskowe – często o nich słyszymy, ale czy wiemy, jak rozpoznawać fałszywe informacje? Kto stoi za nieprawdziwymi treściami? Jak manipulują nami media? Jak zwodzi nas reklama? I czy możemy się przed tym bronić? Między innymi na te pytania odpowiadali eksperci podczas sesji eksperckiej #CYFROWErozmowy: weryfikacja w dobie (dez)informacji, zorganizowanej przez Centrum […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinarium – #MEDIAchallenge: Wikipedia dla nauczycieli – szansa czy wyzwanie?
Czy wiecie, że Wikipedia to nie tylko największa encyklopedia na świecie, ale też największy projekt społeczny w internecie? Oprócz niej są jeszcze inne projekty Wikimedia, w których każdy może zdobyć wiedzę, rozwinąć swoje kompetencje i współtworzyć je z innymi nauczycielami i uczniami. O tym, czym jest Wikipedia i jej siostrzane projekty oraz jak nauczyciele oraz […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: Wikipedia dla uczniów – przyjaciel czy wróg?
Wikipedia to wolna encyklopedia internetowa, tworzona przez globalną społeczność wolontariuszy, którą każdy może edytować. Ma ponad 300 wersji językowych i miliony artykułów na różne tematy. O tym, jak korzystać z Wikipedii i jak współtworzyć tę największą na świecie encyklopedię opowiadała na naszym webinarium #MEDIAchallenge: Wikipedia dla uczniów – przyjaciel czy wróg? Klara Sielicka-Baryłka, menedżerka ds. […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: cyborgiczna przyszłość – technologie cyfrowe wewnątrz nas
Nasze zmysły są naturalnym sposobem postrzegania świata i nawiązywania kontaktu z innymi ludźmi. Technologie biomedialne oferują nam możliwość poszerzenia, ulepszenia lub nawet zastąpienia naszych zmysłów przez różnego rodzaju sensory i protokoły komunikacyjne. Przykładami takich technologii są gogle wirtualnej rzeczywistości, implanty słuchowe czy interfejsy mózg-komputer. Tej tematyce było poświęcone webinarium #MEDIAchallenge: cyborgiczna przyszłość – technologie cyfrowe […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: cyfrowa tożsamość a własne ja młodzieży
Media społecznościowe są nieodłącznym elementem życia współczesnej młodzieży. Umożliwiają im komunikację, dzielenie się zainteresowaniami i tworzenie własnego wizerunku w sieci. Jednak korzystanie z tych platform ma konsekwencje, zarówno pozytywne, jak i negatywne… O tym, jak media społecznościowe wpływają na cyfrową tożsamość opowiedziała dr Anna Kalinowska-Balcerzak, autorka książki „Cyfrowa tożsamość – jak rozgryźć technologie, które co […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: słoneczne i (cyber)bezpieczne wakacje
Co jakiś czas w mediach pojawiają się ostrzeżenia przed przestępcami działającymi w sieci. Najczęściej wtedy myślimy, że to nas nie dotyczy. Oby tak było, ale zdecydowanie lepiej jest się odpowiednio zabezpieczyć. O tym w jaki sposób to zrobić, dowiecie się z najnowszego webinaru #MEDIAchallenge: słoneczne i (cyber)bezpieczne wakacje. Zaprosiliśmy dwie ekspertki: Annę Kwaśnik i Beatę […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: potencjał sztucznej inteligencji a horyzonty edukacji
Nie ustają dyskusje na temat zagrożeń, jakie niesie sztuczna inteligencja w naszym życiu, ale też w edukacji. Najczęściej jest to wizja uczniów czy studentów, za których prace pisze np. ChatGPT. Zaprosiliśmy do naszego webinaru „#MEDIAchallenge: potencjał sztucznej inteligencji a horyzonty edukacji” dwóch ekspertów: prof. ALK dr hab. Aleksandrę Przegalińską-Skierkowską oraz dr Bartłomieja Balcerzaka, by zapytać […]
Czytaj więcej >#CYFROWErozmowy. Podsumowanie sesji eksperckiej o sztucznej inteligencji
Czym jest sztuczna inteligencja? Czy stanowi zagrożenie? To główne tematy poruszane na zorganizowanej przez Centrum Edukacji Medialnej w Kielcach oraz Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJK sesji eksperckiej #CYFROWErozmowy: sztuczna inteligencja – szansa czy utopia? Przed rozpoczęciem sesji odbyła się uroczystość podpisania porozumienia o współpracy, wymianie doświadczeń i wspólnych projektach pomiędzy Centrum Edukacji Medialnej […]
Czytaj więcej >Dr Anna Kalinowska-Balcerzak
CEO BITECH ThinkTank. Kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych, badaczka społeczno-kulturowa. Posiada około 12-letnie doświadczenie badawcze w obszarach kultury cyfrowej i polityk kulturalnych, również w projektowaniu autorskich badań użytkowników. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z tożsamością użytkownika, socjologią sieci oraz digital trends. Jest autorką książki ,,CYFROWA TOŻSAMOŚĆ. Jak rozgryźć technologie, które co dzień praktykujemy na sobie?”, która została uznana na rynku polskim za uzupełnienie luki o refleksji nad wpływem współczesnych technologii na samoświadomość ich użytkowników
Dr Bartłomiej Balcerzak
przewodniczący rady Fundacji na rzecz nauki BITECH Think Tank. Doktor informatyki i ekspert z zakresu uczenia maszynowego, dezinformacji w kontekście nowych technologii. Autor publikacji poświęconych interakcjom pomiędzy naukami technicznymi oraz społecznymi. Związany z Uniwersytet Warszawski oraz Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych.
Dr Malwina Popiołek
Doktor nauk społecznych, zatrudniona w Instytucie Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autorka książki „Czy można żyć bez Facebooka? Rola serwisów społecznościowych w sieciowym społeczeństwie informacyjnym”. W latach 2021-2022 przebywała na stażu naukowym w Utica University w Stanach Zjednoczonych, gdzie zajmowała się m.in. badaniem postrzegania różnych naruszeń prywatności w internecie. Jej zainteresowania badawcze dotyczą przede wszystkim roli nowych mediów w społeczeństwie informacyjnym.
LInk do pokoju webinarowego -->
Zachęcamy do wzięcia udziału w konferencji. 21.02.2023 o 16.30 zaczynamy. Korzystając z tego linku wejdziesz do pokoju webinarowego --> https://teams.microsoft.com/l/meetup-join
Masz pytanie o konferencję?
biuro@cempolska.pl
+48 509 661 131