Konferencje organizowane przez CEM
 organizowane przez CEM
Witaj na stronie konferencji
To miejsce poświęcamy wydarzeniom organizowanym przez Centrum. Zapisz się na nadchodzące spotkania lub obejrzyj archiwalne.
Rozpoczęła się ogólnopolska kampania edukacyjna #FakeNoMore
W środę 29 listopada 2023 roku ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna #FakeNoMore zorganizowana przez Centrum Edukacji Medialnej oraz NASK – Państwowy Instytut Badawczy. W pierwszych z serii 32 webinariów uczestniczyła młodzież szkół podstawowych i średnich z całej Polski. Celem kampanii jest podniesienie świadomości młodzieży na temat dezinformacji i ochrony prywatności, będące coraz większym problemem współczesnego świata. […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru -#MEDIAchallenge: przemoc językowa, jak sobie z nią radzić?
Blisko tysiąc osób uczestniczyło na żywo w naszym webinarium na temat przemocy językowej. To rekord, bo też temat przemocy językowej, jaki poruszyliśmy, jest niestety wszechobecny w naszym codziennym życiu. Do udziału w spotkaniu zaprosiliśmy dra hab. Marka Kochana, profesora Uniwersytetu SWPS, językoznawcę, który od kilku lat prowadzi badania na temat przemocy w języku, hejtu, mowy […]
Czytaj więcej >Podsumowanie sesji eksperckiej -#CYFROWErozmowy: weryfikacja w dobie (dez)informacji
Fake newsy, manipulacje, teorie spiskowe – często o nich słyszymy, ale czy wiemy, jak rozpoznawać fałszywe informacje? Kto stoi za nieprawdziwymi treściami? Jak manipulują nami media? Jak zwodzi nas reklama? I czy możemy się przed tym bronić? Między innymi na te pytania odpowiadali eksperci podczas sesji eksperckiej #CYFROWErozmowy: weryfikacja w dobie (dez)informacji, zorganizowanej przez Centrum […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinarium – #MEDIAchallenge: Wikipedia dla nauczycieli – szansa czy wyzwanie?
Czy wiecie, że Wikipedia to nie tylko największa encyklopedia na świecie, ale też największy projekt społeczny w internecie? Oprócz niej są jeszcze inne projekty Wikimedia, w których każdy może zdobyć wiedzę, rozwinąć swoje kompetencje i współtworzyć je z innymi nauczycielami i uczniami. O tym, czym jest Wikipedia i jej siostrzane projekty oraz jak nauczyciele oraz […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: Wikipedia dla uczniów – przyjaciel czy wróg?
Wikipedia to wolna encyklopedia internetowa, tworzona przez globalną społeczność wolontariuszy, którą każdy może edytować. Ma ponad 300 wersji językowych i miliony artykułów na różne tematy. O tym, jak korzystać z Wikipedii i jak współtworzyć tę największą na świecie encyklopedię opowiadała na naszym webinarium #MEDIAchallenge: Wikipedia dla uczniów – przyjaciel czy wróg? Klara Sielicka-Baryłka, menedżerka ds. […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: cyborgiczna przyszłość – technologie cyfrowe wewnątrz nas
Nasze zmysły są naturalnym sposobem postrzegania świata i nawiązywania kontaktu z innymi ludźmi. Technologie biomedialne oferują nam możliwość poszerzenia, ulepszenia lub nawet zastąpienia naszych zmysłów przez różnego rodzaju sensory i protokoły komunikacyjne. Przykładami takich technologii są gogle wirtualnej rzeczywistości, implanty słuchowe czy interfejsy mózg-komputer. Tej tematyce było poświęcone webinarium #MEDIAchallenge: cyborgiczna przyszłość – technologie cyfrowe […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: cyfrowa tożsamość a własne ja młodzieży
Media społecznościowe są nieodłącznym elementem życia współczesnej młodzieży. Umożliwiają im komunikację, dzielenie się zainteresowaniami i tworzenie własnego wizerunku w sieci. Jednak korzystanie z tych platform ma konsekwencje, zarówno pozytywne, jak i negatywne… O tym, jak media społecznościowe wpływają na cyfrową tożsamość opowiedziała dr Anna Kalinowska-Balcerzak, autorka książki „Cyfrowa tożsamość – jak rozgryźć technologie, które co […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: słoneczne i (cyber)bezpieczne wakacje
Co jakiś czas w mediach pojawiają się ostrzeżenia przed przestępcami działającymi w sieci. Najczęściej wtedy myślimy, że to nas nie dotyczy. Oby tak było, ale zdecydowanie lepiej jest się odpowiednio zabezpieczyć. O tym w jaki sposób to zrobić, dowiecie się z najnowszego webinaru #MEDIAchallenge: słoneczne i (cyber)bezpieczne wakacje. Zaprosiliśmy dwie ekspertki: Annę Kwaśnik i Beatę […]
Czytaj więcej >Podsumowanie webinaru – #MEDIAchallenge: potencjał sztucznej inteligencji a horyzonty edukacji
Nie ustają dyskusje na temat zagrożeń, jakie niesie sztuczna inteligencja w naszym życiu, ale też w edukacji. Najczęściej jest to wizja uczniów czy studentów, za których prace pisze np. ChatGPT. Zaprosiliśmy do naszego webinaru „#MEDIAchallenge: potencjał sztucznej inteligencji a horyzonty edukacji” dwóch ekspertów: prof. ALK dr hab. Aleksandrę Przegalińską-Skierkowską oraz dr Bartłomieja Balcerzaka, by zapytać […]
Czytaj więcej >#CYFROWErozmowy. Podsumowanie sesji eksperckiej o sztucznej inteligencji
Czym jest sztuczna inteligencja? Czy stanowi zagrożenie? To główne tematy poruszane na zorganizowanej przez Centrum Edukacji Medialnej w Kielcach oraz Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJK sesji eksperckiej #CYFROWErozmowy: sztuczna inteligencja – szansa czy utopia? Przed rozpoczęciem sesji odbyła się uroczystość podpisania porozumienia o współpracy, wymianie doświadczeń i wspólnych projektach pomiędzy Centrum Edukacji Medialnej […]
Czytaj więcej >Dr Anna Kalinowska-Balcerzak
CEO BITECH ThinkTank. Kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych, badaczka społeczno-kulturowa. Posiada około 12-letnie doświadczenie badawcze w obszarach kultury cyfrowej i polityk kulturalnych, również w projektowaniu autorskich badań użytkowników. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z tożsamością użytkownika, socjologią sieci oraz digital trends. Jest autorką książki ,,CYFROWA TOŻSAMOŚĆ. Jak rozgryźć technologie, które co dzień praktykujemy na sobie?”, która została uznana na rynku polskim za uzupełnienie luki o refleksji nad wpływem współczesnych technologii na samoświadomość ich użytkowników
Dr Bartłomiej Balcerzak
przewodniczący rady Fundacji na rzecz nauki BITECH Think Tank. Doktor informatyki i ekspert z zakresu uczenia maszynowego, dezinformacji w kontekście nowych technologii. Autor publikacji poświęconych interakcjom pomiędzy naukami technicznymi oraz społecznymi. Związany z Uniwersytet Warszawski oraz Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych.
 
															Dr Malwina Popiołek
Doktor nauk społecznych, zatrudniona w Instytucie Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autorka książki „Czy można żyć bez Facebooka? Rola serwisów społecznościowych w sieciowym społeczeństwie informacyjnym”. W latach 2021-2022 przebywała na stażu naukowym w Utica University w Stanach Zjednoczonych, gdzie zajmowała się m.in. badaniem postrzegania różnych naruszeń prywatności w internecie. Jej zainteresowania badawcze dotyczą przede wszystkim roli nowych mediów w społeczeństwie informacyjnym.
LInk do pokoju webinarowego -->
Zachęcamy do wzięcia udziału w konferencji. 21.02.2023 o 16.30 zaczynamy. Korzystając z tego linku wejdziesz do pokoju webinarowego --> https://teams.microsoft.com/l/meetup-join
Masz pytanie o konferencję?
biuro@cempolska.pl
+48 509 661 131
 
				 
								 
								 
								
